onsdag 5 januari 2011

Sjukstuga.

Barnmorskebesöket som jag missade igår blev av idag istället. Känns bra att komma dit och kolla så allt är bra. Det var både bra och dåligt sammanfattningsvis.
Med bebisen såg allt bra ut. Jag följer kurvan bra, har bara gått upp 10 kg och magen är lite större än vad den var med Gustav; 35 cm. Hjärtljuden låg på 150 idag och den har fixerat sig i bäckenet!!! :)
Med mig var det lite sämre. Mitt blodtryck hade gått upp litegrann och jag har fått äggvita i urinen. Dumma! Jag som inte vill ha havandeskapsförgiftning en gång till.. Men men, vi får se hur detta artar sig. Ska dit och lämna nytt pisseprov på fredag.

Och resten av familjen är sjuk också. Gustav äter ju fortfarande sin penicillin för öronen, och idag fick Dias tummen ur att åka till dr och kolla upp sin hals som fortfarande gör ont. Han har haft ont och varit hängig till och från i två månader.. Och hör och häpna; han hade halsfluss! Så nu käkar han också penicillin.. Bara jag som än så länge är penicillinfri.

Eftersom nyår inte firades pga sjukdomar och raketskjutandes så ska det nya året firas in idag. Det gör vi tillsammans med Marcus.
Menyn består av smördegsinbakade fläskfiléknyten med potatisgratäng. Till efterrätt har jag gjort en vit chokladmoussetårta med mandelmassabotten och passionsfruktstäcke. Jum jum jum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar