måndag 10 januari 2011

Idag.

Idag sov jag till kl 11.00.
Helt underbart.
Speciellt eftersom jag var uppe varannan timme ända fram till kl 6.00 och kissade. Efter det sov jag non-stop i 4 timmar. Underbart!
Det är så mina nätter ser ut nu för tiden. Svårt att hitta skön liggställning och så massa massa kissandes.
Var hos bm för att kolla pisseprov samt blodtryck idag, och peppar peppar så såg allt bättre ut! Praise the lord!!! Jag vill ju verkligen inte bli inlagd och igångsatt denna gången också. Jag vill ha allt så naturligt som möjligt. Om möjligt så klart.
Fram till do-date kommer jag gå på två kontroller i veckan. Just in case. Havandeskapsförgiftning kan komma snabbt och bli farligt både för mamman och barnet.

Har börjat få lite deja vú-känslor från när jag väntade Gustav. Andreas känner likadant. Den här väntan som finns här dygnet runt. Väntan och funderingarna. Det är så fantastiskt mysigt! Och jag försöker verkligen att njuta av mitt tillstånd och inte bara längta efter det underbara som väntar. Att känna det lilla barnet som man inte har en aning om vem det är. Inuti mig. Det är så fantastiskt så det går faktiskt inte beskriva. Därför ger jag det inte ens ett försök.

BB-väskan är så gott som packad nu. Jag har tom packat ner en liten rosa body. Dock har jag plockat ur den 2 gånger för att det känns onödigt att den ligger där och tar plats när den ändå inte kommer komma till användning. Men nu låter jag den följa med till BB. Jag hade ju fel vad det var i min mage förra gången så jag kan ha fel nu med.
Dock är jag 99% övertygad om att det är en kille. En exakt kopia av Gustav kommer komma ut. Så är det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar