torsdag 20 januari 2011

Barnmorskebesök och smågodis

Idag gick Tok upp kl 06.07.
Förstår inte varför han envisas med att helt plötsligt gå upp så förbaskat tidigt? Och speciellt inte eftersom han gick och la sig sent igår? Någon fas antagligen.

Efter jag varit och lämnat honom på dagis kl 8.00 åkte jag hem. Och sov. Till kl 11.20. Så skönt, så skönt. Speciellt eftersom jag sovit dåligt inatt. Igen. Jag är så pigg så det är omöjligt att sova. Och så har mannen min jobbat natt. Då sover jag dåligt automatiskt.

Kom precis hem efter ytterligare ett barnmorskebesök. Allt såg faktiskt bättre än ut vad det gjort tidigare! Min vågräta ställning i soffan framför tv:n gör visst susen för blodtrycket som faktiskt hade gått ner lite grann. Tjohoo!! :) Tänk att man kan bli så glad för lite lägre blodtryck.. Men de som haft havandeskapsförgiftning tidigare vet att man inte väljer att få det igen om man kan slippa.
Magen hade växt till 37 cm, det lilla hjärtat klappade på i 140 och huvudet ligger stabilt nedåt. Som min barnmorska sa: "Nu får han gärna komma".
Och jag håller med. Nu får han gärna komma!

För att fira mitt fina blodtryck åkte jag och köpte lite smågodis. Gott! Får passa på att äta nu, sen är det slut på frosseriet och dags att börja träna igen. Ska bli skönt. Jag har saknat det!

3 kommentarer: