torsdag 13 januari 2011

Dagarna som gått..

.. har tillbringats hemma. Sjukstuga igen.
Gustav blev kass i magen i lördags och har varit lite gnällig till och från, tom vägrat sin välling. Då är det något som är fel. Igår ville han faktiskt ha sin välling på morgonen, men det ville inte hans mage. Tre stora kaskadspyor kom upp efter bara en liten stund. Så ja, man kan nog kalla kaskadspyorna samt bajsblöjorna för något liknande magsjuka. Trots att det verkat gå över fort. Gustav är nästan sig själv helt idag och springer mest hela tiden i skafferiet och säger "mea-mea" och pekar på allt möjligt.
Jag och Andreas har spritat våra händer till förbannelse och sanerat hemmet så jag hoppas att spriten är starkare än baseluskerna från Gustav. Vill inte åka på magsjuka!

Jag var på ett till besök hos bm idag. Och mina värden håller sig än så länge i schakt. Känns bra! Våga vägra havandeskapsförgiftning!
Dock hade jag gått ner två kilon. Beror nog mestadels på att jag inte är sugen på nån mat överhuvudtaget samt att mitt godissug typ har försvunnit. Bra det! Magen hade växt till 36 cm iaf så allt ser bra ut.
Problemet är att jag inte får en blund i ögonen på nätterna. Det är som att mitt dygn blivit omvänt och när kl är 21 är jag hur pigg som helst. Stört omöjligt att försöka sova då.
Så inatt har jag sammanfattningsvis mellan toabesöken samt kuddpuffningarna fått kanske 2 timmars sömn. *gäsp*
Den onda cirkeln blir ju bara värre när jag lägger mig och sover på dagarna, då är det ju inte konstigt att jag inte kan sova på nätterna. Herre.
Så idag ska jag hålla mig vaken. Så det så!

1 kommentar:

  1. Nä Uch ngn magsjuka får du inte dra på dig nu:/ då sätter nog förlossningen igång med en gång o me magsjuka e den nog räääätt jobbigt att utföra:/;/ ja det där med sömnen.. Här ligger jag o surfar o kl är 5.07!! hm.. Suck!! Håller tummarna för att ni håller er friska. Jag o Robert pratade om er idag. Om en fika, i helgen kanske? Men vi kan väl höras. Kramar

    SvaraRadera