lördag 22 januari 2011

Min sista utflykt..

Ja, det känns som att jag gjorde den idag. Iaf på ett bra tag framöver. Magen är för stor och jag orkar inte med nåt längre. Inte konstigt när det är si så där 14 dagar kvar till beräknad nedkomst.

Idag var jag och bästaste Eva på Gärdhems loppis. Och fy satan i gatan vad förvånad jag blev när jag hittade lampan. Nu snackar vi inte om vilken lampa som helst utan om THE lampa. En lampa jag såg hemma hos någon för mer än ett år sedan och blev kär i.
En liten taklampa från 40-talet. Rund vit glasboll med målade rosor på med guldknopp och guldkedja. Världens vackraste om du frågar mig. Prislappen på 250:- var dock inte lika vacker. Så priset samt brist på fantasi var jag kunde hänga den gjorde att jag sket i den. Och vips var det ett par där och norpade den. Det sved i mitt hjärta, men likabra det. Lite för mycket shabby chick för att passa in i vårt hem. Men attans vad snygg den är!!! (Försökte googla bild på den, men det verkar stört omöjligt).

Nu är jag hemma igen. Andreas är i studion och lägger gitarrer på nya albumet och jag och Gustav ska försöka hitta på något kul att göra. Men det är inte lätt med en gigantisk mage att krypa runt och leka med honom. Och inte orkar jag åka någonstans heller.
Känns lite deprimerande att låta Gustav tillbringa ännu en dag i soffan framför tv:n. Det svider i mitt mammahjärta!

2 kommentarer:

  1. http://www.tradera.com/Aldre-Lampa-i-glas-med-malade-blommor-klotlampa-shabby-auktion_341180_123926572

    SvaraRadera
  2. Jaaaaaaaa!!!!! exakt en sån var det! Fast med målade rosor på!
    Då hade jag inte fel när jag tyckte att 250:- var dyrt på en loppis..
    Men nångång ska jag ha en sån. Faktiskt.

    SvaraRadera