onsdag 27 april 2011

Klockan 04.45...

.. började min , Andreas och Gustavs dag idag.
Gustav vaknade och gallskrek. Jag sprang in i hans rum för att kolla om han var döende och då satt han upp i sängen och sa "aj aj aj".. När jag frågade vart han hade ont svarade han inte.
Min lille tok har lärt sig att om man säger att man har ont så får man uppmärksamhet. Därför tar jag alltid hans "aj aj aj" med ett stort kar salt.
Efter jag kollat så att han var okej sa jag till honom att det fortfarande var natten och att han måste sova. Då blev han helt vansinnig och krävde få pappa. I samma veva hörde jag att Gustavs illvrål väckt Ellen så det var bara att be Andreas ta över tokerierna inne hos Tok och själv fick jag sätta mig och amma Ellen.
Iallafall.. För att komma till punkt, Gustav hade inte ont någonstans, var bara pigg och ville upp och kolla på tv. Inte konstigt eftersom han sov 3 timmar igår på dagen.
Ellen lyckades jag söva efter amningen och nu har Andreas åkt till jobbet.
Gustav sitter och gnäller och kollar på lilla kycklingen.
En morgon i en småbarnsfamiljs liv helt enkelt. Väldigt sällsynta i vår familj som tur är!

Idag väntar en trevlig promenad med Eva. Var längesen jag var ute och gick så det ska bli så skönt. Idag får Ellen äran att joina oss!
Ska till garnaffären som rear ut alla nystan och se om de har passande färger till mitt evighetsprojekt. Jag har påbörjat ett överkast i mormorsrutor till Ellens juniorsäng. Hoppas det blir klart lagom tills hon slutar sova i spjälsängen. Dvs jag har typ ett år på mig att få klart det, det borde ju gå!

På lördag ska vi till Torestorp. Andreas ska hjälpa Lennart att klyva veden inför vintern och jag, mamma, Gustav och Ellen ska till Ullared! Får se hur det kommer gå att vara där inne med Gustav. Han är ju inte jätteförtjust i affärer. Men men. Får väl binda fast honom i kundvagnen medans jag springer genom alla avdelningarna. Kan ju se det som ett träningspass! ;)
Och på Söndag gör vi ett nytt försök med Gustavs barnkalas. Får hoppas han är riktigt frisk tills dess.. Men nu är det bara snuva kvar. Ingen feber vilket känns skönt.

Nä, dags att ta tag i denna dagen. Städa upp i köket och plocka bort allt som ligger i drivor. Får passa på medans Ellen fortfarande sover.

1 kommentar:

  1. Låter ju som en underbar morgon! ;)
    Vart är det de rear ut garner?? Jag behöver mer till min mormorsrutefilt...

    SvaraRadera