söndag 10 april 2011

Bra dag med fika och appar..

Dagen började idag kl 05.17. Jag var tvungen att amma Ellen för mina bröst höll på att sprängas. Lill-snuttan har sovit hela nätter 3 dagar i rad nu och hade nog kunnat sova en stund till, men det klarade inte mina bröst av. De är vana att tömmas var 4:e timme.. Kort efter att amningen var klar och vi lagt oss i sängen igen kom Gugge in. Jag fick honom dock att krypa ner hos mig och gosa till kl 06.20 då han promt skulle upp och kolla på tv så då blev det så. Ellen sov dock kvar till kl 8.00.

Sedan bar det av hem till Marcus med barnen för lite häng och fikning.

Där rekommenderade han två bra appar till min iPhone. Angry birds som var ett himla roligt spel och endomondo som var precis en sån app jag sökt. Via gps slingar den upp din promenadrunda på en karta och räknar ut hur långt du gått, i vilken hastighet, hur länge samt hur många kalorier du förbränt! :) Asbra!

Så när hunden rastades via lilla svängen idag invigdes appen. 1,3 km och 75 kaloriers förbränning :)


Nattningen av barnen idag var annorlunda. Dias jobbar natt och då är det jag som kör nattning av båda barnen. Gugge vägrade lägga sig trots att han var skittrött och inte sovit middag. Ellen vägrade även hon somna. Jag bestämde mig för att lägga mig bredvid Ellen (vi har tagit bort en långsida av spjälsängen och skjutit den intill min sida av sängen) för då brukar hon somna. Gugge följde med och ville ligga i min famn. Efter några minuter sov båda mina barn sött. Ett på var sida. Har aldrig hänt att Gugge vill somna in på detta sättet? Kanske har han blivit extra gosig på äldre dar? Man kan ju alltid hoppas iaf!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar