söndag 17 april 2011

Igår..

.. hade vi födelsedagskalas för Gustav. För släkten. Ganska stor skillnad mot när han fyllde 1 år må jag säga. Nu var han med på noterna. Sprang och öppnade dörren när det plingade på, bar ut sina egna paket i vardagsrummet där han öppnade dem och var helt överlycklig! Blåste tom ut båda ljusen själv på tårtan! Stora killen.
Gustav fick fina presenter; Fischer price bilgarage, en stor traktor, en dumpersbil, en bok, hink och spade, regnställ från didriksson, pyjamas, byxor, tröja, 2000:- i fonder och 100:- till spargrisen.

En riktigt bra dag igår. Båda barnen stensomnade i sina sängar kl 19 så vi hade mycket egentid som vi firade genom att käka räkor och zappa på tv. Helt otroligt att det inte finns några bra program en lördagkväll? Kl 22 var jag helt slut så då väckte jag Ellen som jag kunde amma en sista gång innan natten. Och trots att Gustav kom in 6,40 och väckte mig känner jag mig ändå hyfsat utvilad efter att ha sovit hela natten :) Jag vågar nog säga att sova-hela-natten är här för att stanna :)

3 kommentarer:

  1. Fy fan vad gött med sova hela natten. Dexter lyckades hålla sig vaken till 19:20 igår. Sen vaknade jag av att en glad kille pratade & jollrade stående i sängen sisådär runt 05:20 imorse :)

    SvaraRadera
  2. Egentid tackar man aldrig nej till - Freja är verkligen inne i en trots period nu, särskilt när hon ska sova - enveten som få. Somnar efter många om och men mellan 19.30-21.30 och då är inte jag speciellt pigg efter det. =/

    SvaraRadera
  3. Eva - 05,20 e ju sovmorgon för dig!! Var ju värre förr när du vaknade 4,00 ;)

    Mickan - Gustav e likadan.. Han vägrar alltsom oftast sova middag och däckar i soffan istället.. Och han vill aldrig gå o lägga sig på kvällarna heller.. Men det är ju en fas som kommer gå över får man trösta sig med!

    SvaraRadera