fredag 15 april 2011

För två år sedan..


.. förändrades mitt liv totalt.. Jag blev mamma. Jag hade sett förlossningen som målet på hela min graviditet och på ett sätt är det väl målet. Det är det man fokuserar på, det man längtar efter. Men det är ju efter förlossningen allt börjar. Jag hade jättesvårt att sätta mig in i vad som skulle komma. Och med facit på hand så kan man faktiskt inte föreställa sig hur det blir när man får barn. Hur hela ens värld man känner till och kan rasar samman och en ny värld uppstår. När man får sätta sig själv, sitt liv och sina intressen helt åt sidan för att kunna stå till förfogande för det nya lilla livet som är totalt beroende en.

När nattvak, såriga bröstvårtor, mjölkläckage och bajsblöjor blir den nya vardagen.

När man är helt novis och egentligen inte har den blekaste aning hur man ska lösa uppgiften att ta hand om ett barn?

Men man löser det.

Och i ärlighetens namn löste vi det faktiskt himla bra!

Livet blir aldrig mer som det var innan man skaffade barn. Det är en sak som är säker.

Men oj vad glad jag är för mina två änglar. De finaste på jorden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar