fredag 1 april 2011

Ett år äldre..

Ett år visare
Ett år rikare
...
Ja det är väl så. När man fyller år. Man blir ett år mer av allting. Och ett år närmare allting.. Eller nåt. Mig kvittar det för jag är en antifödelsedagsfirare!
Så det så!
Men helt klart är att jag numera är 33 år. TRETTIOTRE! Det är ju helt sjukt. Gammal. Jag tror fortfarande jag är 26. Och skulle någon väcka mig mitt i natten och kräva ett snabbt svar på min ålder skulle jag med all sannolikhet svara 26. Konstigt.

När jag var liten och tänkte på folk som var över 30 så var dem gaaaaamlaaa. Gamla och vuxna. Med allt ordnat för sig. Klara med allt. Typ. Och det är ju definitivt inte så jag känner mig nu när jag har kommit en bit ovanför 30.
Vuxen? Jag? Knappast.
Det är ju faktiskt bara kroppen som åldras. Själen blir densamma.
Beroende på vem du frågar får du nog olika svar på hur gammal min själ, dvs jag är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar