onsdag 20 april 2011

Djurparksbesök och wow wars..

Igår hade vi djurparkspremiär! För iår alltså. Och första gången ever för Ellen.


Varmt som tusan var det. Och ganska så jobbigt var det också. Det är faktiskt ganska så meckigt att få med sig två barn in i bilen, i med vagnen, i med packning och fika, i med sig själv och sen iväg. Sen ut med sig själv, ut med vagnen, ut med packning och fika, ut med barn nr 1, i med barn nr 1 i vagnen, ut med barn nr 2, i med barn nr 2 i vagnen, låsa bilen och iväg!


Shit. Jag minns när det bara var att sätta sig i bilen och åka.


Min lille kille har blivit en våghalsig liten en. Han bryr sig inte om ifall han skulle komma bort från mig. Han bryr sig inte om ifall han ramlar och slår ihjäl sig och han bryr sig inte om att vara försiktig. Däremot är han rädd för giraffer. Ja, jag säger då det. Men mysigt hade vi det i djurparken!! :)


I måndags var Syster med familj här och grattade mig och Tok i efterskott. Gustav fick en stor Yoda i tyg som han blev livrädd för. Började nästan gråta och ville bli upplyft. Samtidigt är han nyfiken på Yoda och vill gärna röra vid honom.. Det första han ville visa Marcus när han kom och hälsade på var Yoda.. Som han kallar för "wow wars" Inatt vaknade Gustav av någon anledning och stod i sin dörröppning, grät och pekade mot vardagsrummet och sa wow wars.. Kanske skulle plocka bort Yoda för ett tag.. Jag vet inte. Han verkar ju samtidigt tycka om honom lixom..

1 kommentar:

  1. Fast jag håller med Gustav, han ser läskig ut! Hade jag sett honom mitt i natten hade jag också gråtit...

    SvaraRadera