lördag 29 maj 2010

Gustavs första bussresa..

..gjordes idag. Bättre sent än aldrig! Men det blir ju så. Man åker inte buss om man har bil o körkort. Man e för bekväm helt enkelt. Han verkade inte bry sig nämnvärt. Kan bero på att han var dödstrött och faktiskt hade somnat i kärran som jag upptäckte när vi klev av.

Hursomhelst. Vi tog en promenix ner till stan med Eva o Dexter. Köpte ett garnnystan, ett linne till Gustav med texten Made of love, en röd t-shirt till Gustav och ett tunika-linne till mig. Totalt 120:- Då tycker jag det e ok att shoppa! :)

Idag ska jag o Eva ha tjejmys här hemma. Inga barn o inga karlar! (Om hon nu lyckas få Fred att ta Dex).
Jag ska göra de himmelskt goda kyckling-wrapsen med Freds hemmagjorda mango chutney i. *Slurp*
Och sen blir det kanske lite snax till :)
Kommer inte vara samma sak att kolla på melodifestivlen utan att Sverige e med. Men skit sak samma. Kul ska det bli iaf!

Imorrn blir det firande av mors dag i Rydboholm. Jag o syster styr upp lite plockmat o så får Moder Natur lite småstuff. En picknickpläd med jordgubbar på samt Cult salt o peppar-kar.
Jag räknar inte med att få något alls. När skulle Dias ha haft tid o fixa det? Han jobbar ju grymmeveckan denna vecka. Och jag har inte märkt att Gustav varit iväg o handlat nåt heller. Så nä. Paket kan jag nog glömma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar