söndag 2 maj 2010

Drömma kan man..

.. om ditten o datten.
Det min man och jag drömmer om just nu är ett hus.
Inget märkvärdigt hus, inte speciellt stort eller lyxigt, men iaf ett hus. Med en liten uteplats o en liten trägård.
Min syster tipsade mig för ett tag sedan att ett hus skulle bli till salu i Rydboholm där dem bor. Och nu är det ute till försäljning.
Det är mitt och min mans drömhus. Helt klart. Punkt. Det finns inte så mycket mer o säga. Bra utgångspris. Vi vill båda ha det. Men det kommer lite olägligt just nu. Jag är mammaledig o vi planerar att skaffa ett barn till ganska så snart. Då är kanske inte husköp att rekommendera. :(
Vi ska iaf på visning på onsdag. Får prata med mäklare o bank o kolla av lite hur det verkar i verkligheten. För de e en sak att titta på huset o göra glädjekalkylen som finns på nätet. Verkligheten är en annan. Vill man bara bo? Eller vill man göra andra saker åxå?
Drömma kan man iaf. :)

Andreas är o jobbar ett 12-timmarspass på jobbet. Övertid. Jag o Gustav har haft tvättdag. Men Gustav gillar inte alls att vara i tvättstugan. Han tycker det är lite otäckt med tvättmaskninens ljud. Nu sover han. Han har varit gnällig i ett par dagar o nu har han varit dålig i magen i två. Det är garanterat en tand på G. Usch.

Igår var vi ute i Torestorp hela familjen hos min mamma och styvfar. Andreas hjälpte till med att klyva ved på dagen och jag, mor o Gus va i Ullared :D
Köpte faktiskt inget onödigt! Helt otroligt. Men kan faktiskt för nog första gången säga att jag inte gjorde det :)
På kvällen blev det grillning. Premiär för iår!

I eftermiddag ska jag o Gustav hem till Eva o Fredrik o gosa med lilla Dexter!!! Jippi!!! Kan hända att jag överdrivit presenthögen en aning, men de e ju sååå kul o ge bort saker! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar