söndag 22 augusti 2010

Viva la Torestorp!


Hela lördagen tillbringade vi i Torestorp hos mamma och Lennart. Det var Torestorpdagen och inte kan man missa sådant spektakel!!
Det var massa jippon nere på byn och jag vet inte vem som var gladast över att få kolla på en gammal flygplansmotor som startades upp med buller brak; Gustav eller Andreas?
Och det var jag som fick behålla familjens ära genom att kasta pil. Då Andreas missat sina tre pilar så träffade jag alla mina mitt i prick och fick därmed 2 plopp, 2 kexchoklad och 2 tuggummin!
Lennart vann stjärnvinst och gav den till Gustav. Fåret Gilbert.
På kvällen grillades det och så minifirade vi Andreas 30-årsdag i förskott. Han blev överlycklig över sin present; ett fint rödvin samt en start på sin nya hobby: Whiskeysamling. Han fick nämligen en 10-årig Ardbeg.
Gustav sov till kl 9,00 idag. Inte konstigt, då Torestorpluften suger all must ur en.
Och det enda jag vill är att köpa huset som är till salu på Trandared.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar