fredag 6 augusti 2010

Virkmania..

Jag virkar och virkar och virkar just för tillfället. På ett nytt projekt. Inte amigurumi dock.
Endel av er vet om vad jag virkar.
Endel vet det inte.
Men jag lovar att lägga ut bild när det är klart. Tills dess är det my mouth shout.
Känns skönt att vara igång med virkningen igen. Det var ju under ett par veckor som det var helt stiltje, men nu e det fullt ös.

Är sugen på en ny hobby åxå. Kom av en händelse in på en blogg igår där en tjej målar superfina porträtt i tuschpennor. Det skulle jag med vilja göra. Jag målade och tecknade och skissade mycket förut. (Har faktiskt 5:a i bild för er som inte visste detta) Men tiden finns inte. När ska man hinna med att vara kreativ? Speciellt nu när jag börjar jobba snart. Får väl ta det när man inte har småbarn längre. Så bra att jag skriver om min nya hobbyidé här. Då kan jag gå tillbaka och läsa när jag glömt av det. :)

Imorgon är det namngivning för supersöta Dexter! :) Ska bli riktigt trevligt att fira honom samt träffa alla Evas Karlskogapolare som jag har hört så mycket gott om :)

Dias ska jobba natten och ligger för tillfället och vilar lite innan det är dags att bege sig. Jag tänkte bänka mig i soffan med mitt virkprojekt och slötitta på tv lite. Senare ska jag kolla rullen "Heathers" som jag lånat av Eva. Den ska visst vara riktigt bra och svart. :)

3 kommentarer:

  1. Jag har såna tuschpennor som många målar med, du kan få köpa dem billigt! Eller så kommer du hit och testar dem i alla fall... ;)

    SvaraRadera
  2. Uj uj uj uj! Sånt här kan du ju inte berätta för mig utan att jag nappar förstår du väl!?

    Jag vill givetvis prova på pennorna och se om det är ngt för mig.
    Var, när, hur?
    :)

    SvaraRadera
  3. Vad gillade du filmen förresten?

    SvaraRadera