söndag 29 augusti 2010

Att ta helg!

Att ta helg när man jobbar är helt fantastiskt. Det är nog det jag saknart mest när jag varit mammaledig. Att alla dagar flyter ihop med varandra till en enda lång lördag. "Lördag-hela-veckan" -syndromet som jag kallar det.

Nu har vi haft en underbar helg ihop. Och gjort massa saker. Hela familjen. Det var faktiskt ganska så längesedan det inträffade faktiskt.

I fredags hade vi bokat bord på thai silk och firade min mans 30-års dag samt utökandet av vår familj. Thai silk är utan tvekan våran favvo-restaurang. Du blir aaaaaldrig besviken när du äter där, vilket vi har blivit på andra restauranger. Folk skrattar åt vårat thai silk.beroende, men vi kan inte hjälpa det.
Sedan kollade vi på Brothers med en av mina favvo-skådisar Jake Gyllenhaal, och den var jättebra!

Lördag = sovmorgon för min del! Underbart att gå upp kl 9,00!!!
Sedan spenderades den först till att städa städa städa. Skrubba badrum och kök samt möblera om datarum. Vad bra det blev! :) Och Gustav skötte sig exemplariskt under tiden.
Sen kom Eva och Dex och vi hängde hela dagen/kvällen. Dias lagade god mat till oss alla: Räkor i het sås a la 90-tal och så påbörjade vi att kolla på filmen Bröllopsfotografen på tv. Den är ju så bra. Men trötta småbarnsföräldrar som vi är så fick vi ge upp detta och gå och lägga oss innan filmen var slut.

Idag var det min tur att gå upp med Gustav så Andreas kunde få lite sovmorgon. Hur glad är jag när han vaknar 8,20 och jag inser att jag fått sovmorgon trots att jag inte skulle ha det egentlgien? :) Så nu hann jag gå in på tradera och buda på joggingskorna till Gustav. Hoppas hoppas jag vinner auktionen! Gustav har växt ur alla sina skor och är nu på väg att växa ur sina andra kläder åxå, så ett litet besök till knalleland ska jag försöka hinna med i em medans mannen är och repar med bandet.

Bra helg i mina ögon. En mycket mycket bra helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar