onsdag 4 augusti 2010

En mammaledigs dag.

Tänkte jag skulle skriva ner hur en vanlig dag kan se ut i min mammaledighet. Så jag kommer ihåg hur underbart jag hade det när jag väl börjar jobba. He he.

08,20 - Gick upp och duschade. Förvånad över att Tossig Toker inte vaknat ännu.
08,40 - Tar upp Tossig Tok och klär på honom kläder.
09,00 - Går med Tossig Tok till bageriet och inhandlar: 1 st köttbullsmacka, 2 chokladbiskvier.
09,05 - Åker till Mia, Elin och Julia på Svensgärde. Umgås med dem.
11,10 - Åker hem.
11,20 - Går ut med hunden (Här brukar det egentligen ges mat till Tossig Tok, men Andreas var hemma och fixade det.
11,30 - Lägger Gustav för en liten middagslur.
11,30-12,45 - Degar i soffan, glor på tv, lagar mat, städar upp i köket.
13,00 - Jag och Gustav åker och hämtar Jaana samt handlar lite på vägen hem. Umgås med Jaana.
15,30 - Jag och Gustav kör hem Jaana.
15,45 - Eva och Dex kommer och hälsar på.
16,45 - Eva och Dex åker hem.
17,00 - Jag ger Gustav middag.
17,15 - Jag och Gustav går ut och går med Vincent. Gustav är otroligt stolt när han får hålla kopplet när vi går i parken.
18,00 - Jag och Gustav börjar städa lite i datorrummet (Ser ut som hej kom och hjälp mig härinne).
18,30 - Gustav får på sig pyjamas, bänkar sig i soffan med napp och snutte och kollar på Händige Manny.
18,45 - Gustav får välling.
19,00 - Hjälper Gustav borsta tänderna och nattar honom sedan.
19,00 - Nutid - Slappar och har egentid. Dvs slösar bort livet på att glo på tv, virka samt sitta vid datorn.

SÅ! En mammas roliga liv! :)

3 kommentarer:

  1. nyfiken i en strut5 augusti 2010 kl. 11:20

    vem var 1 st köttbullsmackan till?
    och de 2 biskvierna?
    eller åt ni upp dom i bilen på fem minuter? ;)

    SvaraRadera
  2. Alltid lika kul och se Gustavs reaktion när jag snor hans bil ;)

    SvaraRadera
  3. Svar till nyfiken:
    1 st Köttbullsmacka var till mig eftersom jag struntat i att äta frukost pga för lång sovning på morgonen.
    2 st chokladbiskvier var till mig och Mia. Barnen fick givetvis åxå smaka lite! :)
    (Jag hade lätt kunnat äta upp dem i bilen så du var inte helt ute o cyklade!)

    SvaraRadera