tisdag 31 augusti 2010

När man har en helt vanlig dag..

.. vad ska man då skriva om på bloggen? Vad kan man då dela med sig av som kan vara intressant att läsa om i framtiden. Eller för er därute att läsa om just nu, eller imorgon när ni är uttråkade på jobbet?

Man kan skriva om att graviditeten gör en så trött så man nästan är medvetslös när man kommer hem efter jobbet. När man vill vara pigg för att orka pussa på Gustav och Andreas.
Man kan skriva om hur man däckar varje kväll kl 21,00 och får släpa sig upp kl 06,00.

Eller så kan man skriva om att man verkligen älskar sitt jobb. Att vara tillbaka på stället som man lämnade med ilskan bubblandes inom sig. Det är inte så längre. Jag är inte bitter. Jag är inte arg. Och atmosfären är mycket gladare där. Och jag är glad.

Eller så kan man skriva om Gustav och hans framsteg. Om hur go och fin och rar han är. Hur glad jag är för att jag fått just honom. Och hur mycket jag ser fram emot att följa honom i resten av mitt liv.

Eller så kan man skriva om den bästa mannen. Om han som jag delar mitt liv med och som jag älskar så ofantligt mycket. Om hur alla gamla kärlekar och känslor bleknar i jämförelse.

Annars kan man skriva om sina vänner. Om hur lyckligt lottad man är som har så bra och nära vänner som jag har. Som ställer upp när man ber om det och som man kan vara sig själv med.

Eller så skriver man inget alls sådana här dagar.

Men jag skrev. Det gjorde jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar