torsdag 12 augusti 2010

Tårarna bara rinner...

.. Jag sitter och läser bloggen http://www.hejaabbe.com/ från början Mars 2005 och kan inte sluta gråta.
Sen man själv blev förälder är man så otroligt känslig för allt som har med sjuka barn att göra. Det är så frutkansvärt och jag tror att om du frågar alla föräldrar som finns så hade de utan tvekan bytt plats med sitt barn om detta blivit sjukt.
Lägg därtill att föda ett barn och i blandningen av den lycka som uppstår få ett fruktansvärt besked om hjärt- och kromosomfel.

Just denna bloggen känns ännu mer i hjärtat på mig eftersom min kompis fick en liten kille som dog i just detta hjärtfelet. Så fruktansvärt. Föräldrar ska inte behöva begrava sina barn!

Så om du känner för att gråta lite grann, eller kanske bara läsa och se hur denna familjen lever ska du definitivt gå in och läsa denna underbara blogg. Gärna från början, men det kan ju bli lite tufft att läsa ikapp 5 år.

1 kommentar:

  1. Jag kan lova dig att tårarna har runnit mer än en gång på mig också när jag varit där inne och läst, både av ledsenhet och av glädje.

    SvaraRadera