torsdag 19 augusti 2010

Shopping och ont i halsen.

Idag var jag och Eva iväg på en nödvändig, efterlängtad shoppingtur efter jag slutat jobba.
Det är konstigt att det bara är vi tjejer som kan bli riktigt riktigt glada av ren och skär shopping?!

Jag köpte en lurvig tjockare tröja/jacka till Gustav samt lite shampo och balsam till mig. Jag stod och sneglade på en urgullig liten body i storlek 50, men bestämde mig för att vänta till efter ultraljudet med att göra inköp till bebisen. Känns bättre om det skulle vara något galet.

Vi avslutade shoppingen med var sin mjukglass. Gudomligt gott. Minns att jag var mjukglasstokig när jag väntade Gustav också och det hände många gånger att jag tog bilen ner till maxi bara för att gå in och köpa en mjukglass. Herre.

Så hände det som inte hänt på över 1,5 år. Jag blev sjuk. Eller, sjuk och sjuk.. Jag har ont i halsen. Känns som sandpapper och är hes och svullen. Men självklart går jag till jobbet ändå.
Jobbet är ju svinkul!!!
Konstigt hur mycket man ändrar uppfattning om saker när man får lite distans. Så arg och bitter och trött jag var när jag gick på mammaledighet. Till att bli helt euforisk över att få jobba lite. 4 Månader är det ju bara tills jag går på nästa mammaledighet :D
Men att få tänka lite. Det är det jag saknat. Min gamla tjänst hade jag haft i nästan 6 år. Jag kunde allt utan och innan och fick mer och mer sällan använda hjärnan.
Nu när jag är tillbaka och ska lära mig alla administrativa uppgifter på mobilabonnemangen får jag äntligen använda den igen!
Praise the lord!

Och du Eva, du är för go! Tack snälla söta för att du alltid tänker på dina medmänniskor. För att du är du helt enkelt!

1 kommentar: