onsdag 1 juni 2011

Det är svårt.

Riktigt svårt att få tiden att räcka till just nu. Till vardagsfix, vardagsliv och städ. Så känns det iallafall. Hur hann alla hemmafruar med att göra rubbet på 50-talet? Och då menar jag rubbet!
För inte fasen körde de med färdigrätter, eller köpte en pizza. Sket i att tvätta och köpte nya underkläder istället, hade diskmaskin som skötte sig själv, eller tom städhjälp?
För det läste jag. De som köper städhjälp är oftast barnfamiljer. För de hinner inte med. Och det förstår jag. Väldigt väl.
Känns som dagarna bara springer iväg. Allt som oftast tänker jag: Jag gör det imorrn.
Men när morgondagen också har passerat inser jag att jag inte hunnit göra det som jag trodde jag skulle hinna dagen innan.
Felprioriteringar? Jo, det är nog så.
För visst är det mycket roligare att baka en kaka och ta hit en vän.
Eller ta en promenad ner till stan och gå och strosa.
Hur ska man hinna med vardagslivet när man dessutom jobbar heltid? En svår nöt att knäcka..
Eller så kanske man rent av är så mycket mer effektiv när man jobbar? Man gör allt för att hinna med så mycket som möjligt?

1 kommentar:

  1. Nu har jag aldrig jobbat och haft barn. Men när man jobbar känns det alltid som om man blir så mycket mer effektiv. Samma känsla får jag av att ha blivit mamma. Då måste man ju bli supereffektiv när man är en mamma som jobbar?

    SvaraRadera