söndag 29 maj 2011

Tråk-Söndag blev mys-söndag!

Jag var inte uttråkad och rutten så länge som tur var.
Ann-Sofie kom hit och förgyllde våran dag.
Vi var ute och promenixade mellan skurarna, lagade pastasallad och såg Ellen rulla runt för första gången.
När det var dags för Ann-Sofie att åka hem hittade vi Gustav ute i hallen byggandes en koja. Av sitt täcke, Ellens mjuklift, kuddar och sin snutte.
Så jag och Gustav byggde koja. Fast i vardagsrummet. Med stolar och filtar.
Ellen tittade på och såg ut att undra vad vi pysslade med.
Dessvärre tröttnade Gustav efter en stund och använde istället stolarna till att klättra på. Och hoppade från stol till stol. Precis livsfarligt. Fick avstyra leken innan någon blev skadad.

Nu är det lite mer än två timmar kvar av denna dagen innan det börjar bli dags att natta barn. En himla bra dag blev det trots att utsikterna imorses var minst sagt kassa!

Nu dags att förverkliga en tanke om en virkad uggla. Ett mönster jag fick i huvudet inatt som jag måste prova att virka upp :)

1 kommentar:

  1. Jaså, det var därför du messade mig? TråkLinda passar ju bra en tråksöndag... ;)
    Mysigt med kojbygge!! Hade gärna varit där, men jag var tvungen att dra in pengar... Får bli en annan dag!

    SvaraRadera