söndag 8 maj 2011

Köpstopp.

Månad maj skulle bli min "inte köpa nåt annat än mat"-månad. Det hade jag bestämt.
Idag var jag och Andreas i Knalleland. (Utan barn). Jag kom hem med tre tröjor och 2 par byxor till mig, en brandmans t-shirt till Gustav samt massa rosa och gröna barngalgar till barnens garderober.
Och jag tror banne mig att det blev så här bara för att jag bestämt mig för att inte köpa nåt denna månad.
Men å andra sidan så hade jag inte några sommarkläder alls. Ett par militär-trekvartsbyxor äger jag och det är ju sorgligt. Herregud. Ett par! Men nu har jag lite mer kläder. Vardagskläder. Som man kan ha på sommaren utan att svettas ihjäl. Bra där! :)
Sen man blev mamma köper man bara till barnen. Det är ju så. Men nu var jag tvungen.

Igår var hela familjen på lille Dexters 1års kalas. Vi fick gå hem efter bara en timme. Gugge var helt hysteriskt sockerstinn och bara rusade runt och var röjig. Ellen var övertrött, grinig och kom inte till ro. Så vi kastade in handduken. Så kan det gå när man har småbarn helt enkelt. Men det var trevligt så länge det varade iaf!

Och gällande min brevväxling med E-type.. '
Tja, vad ska man säga.
Det var när han var programledare på Ztv för ett program som hette Lördagsmos (vi snackar alltså tidigt 90-tal). Jag började med att skriva in för att önska nån låt eller nåt, och så svarade han med ett långt brev, som jag sen svarade på och som han svarade på igen.. Det gick några vändor fram och tillbaka.
Men helt plötsligt lades programmet Lördagsmos ner och jag fick aldrig något svar på mitt sista brev.
Om jag letar i mina gömmor så har jag nog tom sparat breven. :)
Det var inte märkvärdigare än så tyvärr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar