lördag 25 juni 2011

Midsommaraftonen..

.. Passerade utan några som helst konstigheter eller katastrofer.
En lugn och städad midsommar med massa gott käk, snälla barn och trevligt umgänge. När jag tänker efter har jag nog aldrig haft en smutsig eller ostädad midsommar. Inte ens innan barnen. Det känns som en ganska överskattad högtid där folk förväntar sig för mycket och blir besvikna. Och för fulla. Så har jag uppfattat det bland bekanta iaf.

Förra året var jag och Andreas i Scotland på midsommar. Inte grät jag för att jag missade sillen och nubben. Och för den delen så gillar jag ju varken sill eller nubbe. Dessutom låg Ellen i min mage.
Man får inte heller nån direkt midsommar-feeling när man bor i en lägenhet.
Men nästa midsommar! Då jäklar! Då ska vi minsann fira ordentligt. I vårat drömhus med kransar på huvudet och en fallossymbol i trädgården!


Finaste Ellenbellenbus!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar