fredag 3 juni 2011

Så det är därför han älskar bollar!

Okej. Jag har väl alltid haft ett hum om att min farfar spelat fotboll. Och varit bra. Men det jag hittade på google idag är ju sjukt!
Jag googlade min farfars namn och fick fram att han faktiskt var med och vann allsvenskt guld med Elfsborg för 70 år sedan!
Att min pappa aldrig nämnt detta är ännu mer sjukt.
Synd att man inte hann lära känna farfar innan han dog.
Man kan ju alltid hoppas att hans gener går vidare till Gustav. Men det har de nog gjort. Är väl därför han älskar bollar!

"Elfsborgs första guldtrupp bestod av Erik Källström, Gillis Andersson, Åke Samuelsson, Sven Jonasson, Karl-Erik Grahn, Erik Lager, Richard Borg, Erik Olsson, Åke Hallman, Arvid Emanuelsson, Axel Olsson, Henry Lindbom, Einar Jonasson, Yngve Öhlander, Axel Stenholm, Gösta Dahl och Rolf Karlsson."

1 kommentar:

  1. Där ser man!
    I sommar, kan inte ni följa med oss hit: http://www.virummoosepark.se/ Så får Klas vara älgvakt på riktigt. ;)

    SvaraRadera