torsdag 23 juni 2011

Matdag!

Känns som jag inte gjort annat än stått i köket idag.
Jag har fixat mat tills imorgon. Vi ska ha ett litet knytkalas och fira midsommar med fam Blomberg/Persson. Jag har gjort två sorters hemmagjord potatissallad. En med vinägrett och en med gräddfil. Sen blir det kycklingklubbor, jordgubbar och annat gott. (Nä, ingen sill. Usch för sill!)
Sen var jag sugen på att prova på fetaostfyllda pannbiffar till middag idag så det har jag också gjort.
Och så tvättar jag också. Samt tar hand om två barn. Piece of cake!



Min frukost består oftast av en smoothie nu för tiden. Man blir bra mätt och kan strunta i kiliga mackor. Bara att prova sig fram med olika frukter, ta i vaniljyoughurt samt linfrön.

Igår kväll började jag virka en giraff. Som ska bli present till en liten bebis. Jag försöker även hinna med att läsa min otroligt braiga bok samt virka mina mormorsrutor. Börjar känna igen mig från när Gustav var liten. När han var runt halvåret började jag sitta uppe till 2 på natten och virka. Och jag bakade allt ur Leilas bok. För att jag var så understimulerad. Men det började tidigare denna gång. Och jag som ska va hemma till sept 2012. Shit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar