torsdag 3 mars 2011

Snorar ikapp med varann..

Det är konstigt. Varför klarar sig alltid Andreas när vi andra är sjuka?
Det började med att Gustav blev sjuk. Dock inte så illa så att han var tvungen att vara hemma nerbäddad utan mest hosta nattetid. Men givetvis smittar hans mördarbakterier över på mig, så natten tills igår fick jag asont i halsen och blev förkyld. Nu har jag lyckats smitta Ellen. Hennes lilla näsa är täppt så jag begav mig till apoteket idag och köpte refiller till nässugen samt näsdroppar. Hoppas vi blir friska snart!

Annars har det inte hänt så mycket det sista.
Jag har börjat sälja av Gustavs gamla bebiskläder och har varit och shoppat endel.
Och hör och häpna, jag har inte bara köpt till Gustav och Ellen utan även kläder till mig och Andreas.. Kan inte minnas när det hände senast. (2 täta graviditeter gör att man inte tycker det är någon idé att köpa kläder.)
Givetvis var jag sparsam och köpte bara på rean till mig själv.

Lilla damen växer så det knakar. Har inte varit hos bvc då det inte behövts, men ska dit på måndag. Ska bli intressant och se vad hon väger då. Garanterat över 4 kg, säkert närmare 4,5 kg.

Trotsen har legat i ide under veckan som varit.. *Peppar peppar*. Men bara för att jag skrev det nu så bryter väl helvetet lös i helgen när Andreas jobbar och jag är själv med barnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar