söndag 6 mars 2011

En pissdag som blev en bra dag!

Usch vilken dag jag haft.
Min lille terrorist har varit en riktig jäkel här hemma idag.

Det började med att Gustav vaknade 6,15 och promt skulle gå upp.. Då hade jag inte somnat om efter att ha ammat Ellen vid 5,30. Så det var bara att gå upp. Sisådär 4 timmars sömn inatt.
Jag halvsov i soffan medans Gustav röjde runt och ställde till med sattyg. Orkar inte ens räkna upp allt han hittade på.

Ellen vaknade vid 9,00. (Tänk vad underbart om jag hade fått sova kvar bredvid henne ända tills 9,00!!!) Medans jag bytte på henne hällde Gustav vatten över laptopen, bordet och sig själv. Laptopen överlevde konstigt nog, men medans jag försöker torka upp missödet kaskadspyr Ellen över hela sig och hela soffan. När det är uppstädat bajsar Gustav och vägrar byta blöja, och kryper in under bordet och ska gömma sig.
Nånstans här vill jag ge upp och bara öppna ytterdörren och gå härifrån.
Men jag stannar.

Som tur var hämtade farmor Gustav för lite lekplatslek kort efter dessa händelser och sen har min kära mamma varit här och styrt upp allt under dagen.
Hon klippte även Gustav så nu är han jättefin igen! :)

Trots att dagen började så illa så blev den bättre runt lunch nångång och nu när kl snart är 18,30 och min lilla dam ligger och sover och min store kille sitter och kollar på "Upp" så tänker jag att jag kanske överdrev allt imorses. Kanske var det inte så illa som jag tyckte då?
Eller.. Jo, det var det.

Och för er som undrar och kanske tror att jag är ensamstående mamma så vill jag försäkra er om att så inte är fallet. Min käre man jobbar 12-timmars nattpass denna helg och när han är hemma sover han tills det är dags att gå på nästa pass.
From imorrn är han ledig i en vecka.
Praise the lord!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar