fredag 25 mars 2011

Shopping och fika

En vårjacka till Gustav har jag varit ute efter nu när snön börjar försvinna.
Söta Eva tipsade om att man kunde kombinera olika rabattcheckar på http://www.lindex.se/ tillskillnad från när man handlar i butik, då kan man ju bara använda en. Så då passade jag på.
Just nu hade de 25% rabatt på barnjackor, samt 10% rabatt om man handlade via hemsidan. Via http://www.familjeliv.se/ kunde man få ytterligare en check på 25% på ett barnplagg. Sen la jag även till en egen 50:- check. Slutsumman för nedanstående två jackor landade då på 350:- Helt fantastiskt!

Idag har även jag och Ellen luftat vingarna och begett oss hem till Marcus på fika. Han hade gjort hallonpaj. Underbart. Och underbart att komma bort och fika. Sitta i någon annans soffa. Och inte behöva engagera sig. Underbart!
Sen att jag gärna tar hem folk på fika eftersom jag älskar att vara hemma, det hör inte hit. Idag var det superskönt att komma bort!
+ att jag sminkat mig med mitt nya smink Andreas betalat dyra pengar för.. Foundation, maskara och penna.. (Nu ska jag egentligen lägga upp en bild på dagens outfit här så jag beter mig på samma sätt som de bloggarna jag brukar fördöma.. men nä.. det får räcka med bilder på Gugges jackor.) ;)
En bra dag! Trots att den avslutades med tvångsnattning av en övertrött, trotsig, halvsjuk liten kille..
Nu sitter jag och mannen i soffan, båda barnen sover och vi ska kolla film! När hände det senast?

1 kommentar:

  1. Wohoo mys. Jag får egentid imorgon em. farmor & farfar kommer & hämtar Dexter. Han sover hos dem så vi får städa ut magsjukan på söndag! :)

    SvaraRadera