tisdag 22 mars 2011

Sjukdomen från helvetet..

.. har drabbat oss. Dvs magsjukan.
Det började med att jag började må illa natten till söndag. Illamående och med magknip låg jag och vände och vred mig tills det var dags att gå upp klockan 6, själv med två små barn hela dagen.
Jag kan säga såhär; klarar man av att ta hand om två barn varav en nyfödd när man har magsjuka så klarar man nog allt!
På eftermiddagen ringde Andreas från jobbet och sa att han också mådde illa..
Så igår var vi två inte så pigga föräldrar här hemma. Men magsjukan har nu gått över i värk i kroppen.
Inatt var det Gustavs tur. Eller snarare otur. Kl 5 vaknade vi av att han grät och hade spytt i sängen. Stackars liten sitter och gråter i vardagsrummet med sin pappa i detta nu..
Jag och Ellen har låst in oss i sovrummet. Visserligen borde jag väl ha smittat henne vid detta laget redan kanske, men jag vill inte chansa.

Nåt positivt annars från helgen som gick var att det var barnprylmarknad i stan. Oj så jag fyndade! Jag hade med mig Marcus som bulvan och ställde honom på bordet med Pojk stl 98/104 med instruktioner om att roffa skjortor, t-shirts och jeansshorts, medans jag själv irrade runt bland leksaker, skor och flick stl 62/68 och 74/80.
780:- fattigare men med två fulla Ikeakassar rikare på kläder begav vi oss sedan hemåt 2 timmar senare. Och jag var så nöjd, så nöjd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar