tisdag 29 mars 2011

Nu är det dags..

.. att ta tag i mitt liv. Att få ordning på allt. Finns inget att skylla på längre.

Idag var jag på återbesök hos min underbara barnmorska. Förutom att visa upp världens finaste Ellen så snackade vi p-medel, dietistbesök och träningsformer. Min barnmorska har sedan jag födde Gustav gått ner närmare 40 kg. Nu ska jag banne mig ta tag i mitt liv. Inte endast för att gå ner i vikt utan även för att må bättre.

Så på måndag börjar jag träna igen. Vill inte längre bara vara stödmedlem på Friskis och kasta mina 220:- i sjön varje månad utan faktiskt slita lite på deras maskiner. Remiss är även skickad till dietist som ska hjälpa mig få ordning på mina matvanor, så nu är det bara att tuta och köra! :)

(Förövrigt köpte jag även ett busskort idag!)

6 kommentarer:

  1. Hejja dig!!! Jag joinar dig sen om ett halvår eller så!! ;-)

    SvaraRadera
  2. Du har stöd här på Svensgärde! Vill du har promenadsällskap finns vi här. Kram

    SvaraRadera
  3. Detta kommer du fixa galant gumman.. Det är jag helt övertygad om:) jag ställer gärna upp som promenad sällskap. ska vi ha en liten date du o jag o våra småttingar snart. Kanske nästa el näst nästa v? Hur ser det ut för er? Kramen Hanna

    SvaraRadera
  4. Dra med mig till friskis!!!!!

    SvaraRadera
  5. Jag är imponerad! Önskar att jag hade energin att ta tag i mitt liv också...

    SvaraRadera
  6. Oj, vilken respons på detta inlägg! :D
    Jag är superpeppad att ta tag i mitt liv. Ni som vill hänga på till Friskis är jättevälkomna! :)
    Puss på er alla!

    SvaraRadera