fredag 18 mars 2011

Det är det här som är livet!


.. som är mitt liv. Jag måste bara bli duktigare på att njuta av det.
Njuta av nuet. Inte hela tiden vara på väg någon annanstans eller längta mig längre fram i tiden.
This is now. Leva nu. Inte sen.
Sista gången i mitt liv som jag är mammaledig. Sista gången som jag får uppleva det här. Mina barn kommer inte vara så här små så länge till. Visserligen ska jag vara hemma till augusti 2012 och kommer ha tid till att njuta, men ändå.

Igår hade jag bokat läkartid för Ellen på bvc. Ville kolla upp så att allt var bra med henne i o med den ihållande snuvan.. Men så igår var hon frisk när vi vaknade! Halleluja!
Men Dr lyssnade ändå på hennes lungor, kollade i halsen, i öronen, lyssnade på hjärtat. Och Ellen fick MVG. Inget fel här inte! Känns väldigt bra.
Blev även en vägning och mätning. Min "lilla" tjej väger nu 4850 gr och har blivit 53,5 lång! Inte illa pinkat för att bara vara 5 veckor! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar