onsdag 16 mars 2011

Nästan utvilad..

.. ja, så skulle man kunna beskriva mitt tillstånd idag. Faktiskt.. Helt otroligt.
Ellen har precis som Gustav hade det: vakendagar och sovdagar. Och efter att ha haft 2 vakendagar med mycket skrik så har hon idag hittils haft en sovdag. Tack gode gud! Det var välbehövligt för mamman. Det är väldigt slitigt att vara uppe och amma 2 gånger på natten samt gå upp kl 6 med Gustav. Humöret blir minst sagt lidande när kroppen skriker efter sömn.

Men idag.. Idag fick jag sova bredvid Ellen i 2 timmar mellan kl 10-12 medans Gustav var på dagis. Känner mig som en helt ny människa.
Ska försöka hinna med att städa lite här idag och så fort Andreas vaknar ska jag dessutom åka iväg och storhandla tänkte jag.

Lilla Ellen är fortfarande snuvig till och från så jag har bokat in en tid på bvc imorrn. Känns bra om de kan kolla och lyssna på henne. Det är ju trots allt 2 veckor nu. Visserligen har jag fortfarande kvar min snuva som jag fick samtidigt så det är väl något långdraget som Tok tagit med sig hem från dagis.

Och jag längtar som fasen till Lördag. Då är det barnklädesmarknad igen! Gött att fylla upp bådas garderober till en billig peng! :)

Detta inlägg har skrivits med Ellen liggandes på min arm, sovandes. Snacka om att multitaska!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar