torsdag 16 december 2010

VAB

Ja, det känns minst sagt snöpligt att få avsluta sina sista dagar på jobbet med att vabba.
För igårkväll blev nämligen TossigTok sjuk.
Han röjde på som tusan när Marcus var här och fikade och helt plötsligt blev han helt vissen och rödögd. Termometern visade på över 38 grader så jag bestämde mig igårkväll för att vara hemma idag oavsett om han var feberfri eller inte.
Han har haft en lite orolig natt och jag har varit inne och känt på honom då och då, men tyckte inte han verkade så sjuk.
Men när han vaknade vid 8 imorses så visade termometern än en gång på över 38 grader så nog är han sjuk alltid. Men hyfsat pigg ändå!
Därför blir vi hemma imorgon också. Man ska ju ha en feberfri dag hemma är det sagt.

Så nu är jag numera arbetsfri. Känns konstigt. Känns väldigt konstigt. Vad ska jag göra med mina dagar nu lixom? Vila vila och vila kanske. Och själklart umgås med andra mammor som är hemma. För när bebisen väl kommit kommer det bli mycket hemmatid den första tiden innan man kommit in i rutinerna ordentligt. Det minns jag med Gustav.

Så, vad ska jag och Tok hitta på idag då? Kanske baka lite julgodis? Lite mozartkulor är aldrig fel. Eller knäck :)

Nu ska vi iaf sätta oss tillbaka i soffan och kolla på Pingu. Det ska bli mysigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar