onsdag 22 december 2010

Dan före dan före dopparedan

Nu är det nära till julafton! Tossy är så gott som frisk, och både jag och han börjar gå varann på nerverna efter 6 hela dagar inlåsta tillsammans. När det inte är jag som är grinig så är det han.

Därför begav vi oss idag till Anna, Tim, Julia och Joline för lite röjning. Tossy gick upp som en sol... Och ner som en pannkaka. Efter två timmars röj var han så trött så han låg på hallgolvet och grät. Då åkte vi hem.

Har tvättat lite idag. Sånt där som man måste tvätta ibland, men alltid skjuter upp; mattor. Det känns bra.
Har bakat en omgång med kola till.
Samt även börjat förbereda mig psykiskt för min förmiddagstrip till Maxi stormarknad imorrn. Mina armbågar är inte alls lika vässade som de en gång varit. Och jag är inte alls på hugget för att slå mig fram genom horder av folk som står som stora bromsklossar i alla gångar. Men men, måste dit och köpa lite krafs som saknas.
Och snart kan jag få bli nostalgisk igen. Trolltyg i tomteskogen kommer visas två gånger under julhelgen! För er som inte har en aning om vad jag pratar om (ni var antagligen inte födda då) sätt er bänkade antingen på julafton eller annandagen, eller varför inte båda dagarna, sätt på SVT1 och njut av denna film!!

Förövrigt är det bara 45 dagar kvar tills jag är beräknad att bli tvåbarnsmamma.

2 kommentarer:

  1. Jag köpte Trolltyg i tomteskogen istället. Då kan jag kolla när jag vill! Och Klas har dessutom lovat att vi ska se den tillsammans, kors i taket!

    SvaraRadera
  2. Nä, att köpa/ladda ner är fusk. Ungefär som att spela in Kalle ankas jul på video. Nä, äkta ska det vara! Inte ens svtPlay går hem här! :)

    SvaraRadera