lördag 25 december 2010

Att fira jul på mitt sätt.

Att fira jul med familjen och äta julmat i all ära. Visst är det mysigt, och visst är det trevligt.
Men att ha sin egna lilla jul med sin egna lilla familj med sina egna små traditioner på kvällen är helt klart bäst! När all stress och press försvunnit och man bara kan njuta av varann. Krypa upp i soffan, ta på sig sina mjukaste kläder, låta Gustav röja med sina paket och bara vara. Det kan inte bli så mycket bättre i mina ögon.

I vårat fall igår var pappan tvungen att åka och jobba natten vid 21-tiden så min julkväll tillbringades själv i soffan med en sallad från Statoil! Så underbart gott det var ska ni veta!
Man, eller iaf jag tröttnar på julmat så snabbt, och speciellt nu när jag är gravid. Mår illa av typ allt. Så en sallad var det klockrena alternativet för mig igår. Jag trodde jag skulle vara ensam med att köpa mat på Statoil på julaftons kväll, men icke! Det var fullt av folk där. Fler än jag som tröttnat mån tro?
Den traditionella julen på dagen firades hos farmor och farfar här på Trandared. Och svärmor hade gjort massa julmat. Men nästan så att hon misstänkte att jag typ kväljs av all mat hade hon även styrt upp kycklingklubbor, potatissallad och vanlig grönsallad! :) Så jag överlevde julen och blev mätt, inte illamående!

Fick världens bästa julklapp av svärföräldrarna. En sån som jag velat ha jättelänge och som Andreas tycker är "onödig". Ja, det är la lätt för honom att tycka det är en onödig investering när det ändå nästan jämt är jag som dammsuger. Men en guldig Ergorapido från Electrolux blev min igår iaf! :) Och jag var tvungen att provdammsuga så fort jag kom hem. En riktigt guldklimp kan man säga! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar