måndag 13 december 2010

Lussefirande med trött liten tomtenisse

Idag var det dags för Gustavs första lussefirande på förskolan. Jag och mamma gick dit vid 4-snåret för att närvara vid denna stora händelse (pappa Dias jobbar som vanligt).
Och det var en trött liten kille som mötte oss. Trött och gnällig. Så blir det när man tar sovmorgon med sin pappa till kl 9. Då vill man inte sova middag på dagis kl 12 och då blir det såhär. Dum dag att vara trött och gnällig på bara.

Men det gick ändå bra med alla odds mot honom. Han var en snäll liten tomtenisse i tåget. Dock var han mest fashinerad av granen med belysning och kulor i, publiken, samt en ljusslinga som låg på golvet. Mitt under en ny modern låt som jag aldrig hört förut (Den var riktigt bra och handlade om lussekatter) så hör jag min lilla goding utbrista: "Mamma!" Då har han upptäckt mig i publiken. Men duktig som han är stannade han kvar i tåget. :)

Efter lussetåget fikade vi och alla förskolelärare fick julpresenter av barnen som vi skramlat ihop.
Sen begav vi oss hem. Helt utmattade av dagens aktivitet.

Bara att gå de ca 200 m till förskolan och hem tar numera knäcken på mig. Så mycket sammandragningar som jag får nu, behöver jag stanna var 10 m och vänta ut dem. Usch.
Men men, inte långt kvar nu.
Och framförallt bara 4 arbetsdagar kvar! :D

Nu har jag även griljerat våran julskinka. Brukar ju alltid vara så trött på all julmat efter jul, och gör man skinkan närmare julafton så är ju risken stor att det finns massa skinka kvar då som man inte är sugen på. Därför gjorde jag den idag. Ska bli jättegott med en skinkmacka till kvällsmat idag! :)

3 kommentarer:

  1. vem är rund och gul och kommer före jul?
    vem är rund och god, vet du det måntro?
    JO lussekatt lussekatt en lucianatt

    osv . är det den? den är ju bra faktiskt ;)

    SvaraRadera
  2. hahaha!!! jaaaaaaa! Det är den! Supergullig låt! :)

    SvaraRadera
  3. Mysigt!

    Meh,jag vill oxå ha skinkmacka *plutar med underläppen* :)

    SvaraRadera