torsdag 2 december 2010

Uppryckning!

Nä, nu får det vara nog.. Jag vill inte att man ska bli ledsen och deppig när man kommer in och läser denna bloggen. Nu ska vi fokusera på det trevliga i livet och lägga energi på det istället!

Något positivt som hänt mig idag är att jag för första gången på en vecka inte använt nässpray!!! (Ja, jag åkte givetvis på en femte förkylning inom loppet av 15 veckor, och nä jag tror inte jag skrivít om det för det känns som att det är totalt ointressant och tröttsamt att läsa om) Och jag är ju en sådan person som blir glad för det lilla. Därför blir jag extra glad nu när jag är på bättringsvägen. Än en gång. Men som jag har lärt mig så finns det ca 300 olika virus i omlopp per år så jag har faktiskt ca 295 virus till att få! Jippi jippi-kay-ey!

Idag fick jag ett ryck när jag satt på jobbet och bestämde mig för att röja ur Gustavs rum när jag kom hem. Han har så mycket skitleksaker (Söndriga, tråkiga och bebisaktiga) som bara ligger i drivor och dräller. Dem tar massa plats och man ser inte guldkornen för att all skit som är i vägen. Jag riktigt längtade tills jag skulle komma hem så jag kunde börja röja.. Och jag är inte riktigt klar ännu, men 3 stora papperspåsar är överfulla. En släng, en spara till bebisen och en skänk till behövande. Bra va? :)
Den dagen vi köper hus ska jag göra ett lekrum till barnen där alla leksaker ska finnas. Och så ska de få ha var sitt fint mysigt sovrum utan massa krafs i.
Jag är riktigt sugen på att hämta ner Gustavs bebiskläder från vinden och sortera och tvätta detta och göra iordning till bebisen också. Nästan glömt av hur gulliga hans små kläder var!
Hmm... det kan inte vara så att jag börjat "boa" redan väl??

Imorgon är det dags för Kjellvander med Linda! Det ska bli kul kul kul!

1 kommentar:

  1. Skitbra med röj! Önskar jag hade lite energi att göra saker också... Men det ska bli skitkul imorgon! Wohoo!!

    SvaraRadera