lördag 4 december 2010

Oj oj oj...

... vad bra det var igår!!! :)

Jag syftar givetvis på konserten på Sagateaterna med Christian Kjellvander.
Först blev jag besviken när jag kom dit och insåg att det var förband först.
Jag tillhör nämligen de personer som bara tycker det är drygt att härda ut ett kiligt förband och hinna tröttna innan huvudakten ens har kommit upp på scen, men... och nu menar jag verkligen men... SHIT SÅ BRA FÖRBANDET VAR!!!
De hette EP`s trailer park och var helt outstanding! När de hade kört sitt set var både jag och Linda nöjda och hade faktiskt nästan kunnat gå hem. Vi köpte deras senaste skiva och överröste sångaren med beröm, som även signerade våra skivor (groupie-varning).

Men sen var det då var det dags för Christian. Min idol. Min Gud. Min femte gång live med honom. Och min första gång live när han har med sig hela bandet. Dvs inget aukustiskt set.
Och fy satan i gatan så bra det var!!! Vilket ös! Vilken energi! Och vilken underbar röst mannen besitter! Herregud. En artist ska vara som Christian. Han ska mena vartenda ord han sjunger. Och han ska ha förmågan att trollbinda sin publik.
Idag är jag en aning lyckligare. Och en ny favoritgrupp rikare!

2 kommentarer:

  1. Jag var tvungen att lyssna på skivan med en gång när jag kom hem. Lyssnar på den nu också. Så jävla bra!!! Tack för igår!

    SvaraRadera
  2. Jag spelade den för Dias direkt när jag kom hem åxå. Så jäkla bra!!!
    Spelar den nu med.. :)
    Men Christian är fortfarande högst upp på kungatronen!
    Tack själv! Alltid lika kul!

    SvaraRadera