torsdag 21 oktober 2010

Sjuk..

Nä, jag tycker inte det är ok att jag får min 3e förkylning inom loppet av 9 veckor. Min kropp orkar inte hosta mer. Det kan snart inte finnas mer snor att snyta ut? Jag var iaf på apoteket och köpte slemlösande hostmedicin. För jag är jäkligt trött på att inte få sova på nätterna och hosta så mycket så att lungorna vränger sig ut och in.
Nog om mig.

Tossy. Inskolningen går inte alls som den dans på rosor jag hade räknat med. Får snart börja leva med min gamla syn på livet - Räkna med det värsta så blir du inte besviken.
Eller så gör jag det inte och tar problemen när de kommer istället. Som jag gör nu.
Hursomhelst. Gustav var ju sjuk både månd och tisd och igår var det så dags för dagis igen. Han hade gråtit nästan konstant i 1,5 timme när jag hade gått. Suck.
Och det är ju inte själva förskolan som är problemet. Han tycker det är jättekul att åka dit och springer runt och röjer när jag är med. Men så fort jag ska gå blir han helt panikslagen. Hoppas det gått lite bättre idag. Och det blir jag ju snart varse om. Snart dags att åka och hämta hem honom. Så vi kör inskolning på månd och tisd nästa vecka också bestämde vi idag. Ingen idé att stressa på detta när jag har möjlighet att vara hemma längre lixom.

Håller just nu på med "Gustavs hus". En liten uppgift från förskolan där man ska sätta fast bilder på ett hus klippt i papp på familjemedlemmar samt vänner till Gustav som han sen ska ha hängandes på förskolan. Så idag har jag suttit och letat bilder. Herregud vad jag letat. Men det blir nog bra när det är klart. Ska försöka få till en bild på huset när det är klart och slänga upp här på bloggen.

Dags att snart förbereda sig för avfärd till förskolan.
Man vet att man är gravid OCH sjuk när man väljer att ta bilen till förskolan.

Tillägg:
Det hade gått mycket mycket bättre på dagis idag! :)
Grät bara i några minuter när jag gått, och sen har han lekt och grejat hela dagen. Ok, det hade varit vissa små ledsna miner ibland men inte alls som igår. Tom ätit litegrann. Praise the lord! Det finns hopp!
Men som även hans förskolelärare sa: Det är en VÄLDIGT bestämd ung man. Som bestämmer VAD han vill, OM han vill och framförallt NÄR han vill. Måste vara lik sin mamma i detta ;)

1 kommentar:

  1. Vad skönt att det hade gått bättre idag. lilla gubben!

    Krya på dig nu pinglan, hoppas att meducinen hjälper.

    massa kramar

    SvaraRadera