söndag 17 oktober 2010

Och så slog förkylningen till på allvar!

Japp! Nu är min lille goding jätteförkyld och vissen. Näsan och ögonen rinner och han hostar och är trött.
Så det blir vab-premiär för mig imorgon och på tisdag. Får skjuta på inskolningen helt enkelt. Nybliven i vab-träsket som jag är så har jag ju inte en aning om hur detta funkar. Speciellt inte när jag redan har anmält föräldraledigt dessa dagar.. får väl ringa till fk imorrn och sitta i en 325-personers lång kö och kolla läget. Måste ringa jobbet och infa att inskolningen drar ut på tiden åxå. Herre. Men är det något man har lärt sig när man har barn är att inget någonsin blir som man planerat. Och tidsplaner kan man aldrig hålla. Så är det helt enkelt.

Imorrn kommer min kära mor hit och hjälper mig sy ny gardin till Gustavs rum. Jippi! Äntligen!

Den lill* bebisen i magen gör sig påmind titt som tätt. Herregud vad den snurrar där inne! Gustav var verkligen inte såhär vild! Undrar vad det är för en liten terrorist där inne? ;) När den får in en klockren spark mot urinblåsan tror jag verkligen att jag ska kissa ner mig, men peppar peppar har det inte hänt ännu.

Och så har jag tjänat lite pengar på tradera åxå. Sålt min Emmaljunga skötväska, min sack ´n seat och en av Gustavs jackor. Blir lite goa pengar som jag ska shoppa en fin svindyr nalle till bebisen för. Gustav fick ju en jättefin nalle från Teddykompaniet av Goran och Jonathan när han föddes och denna bebisen ska ha en typ likadan tänkte jag.

Nu e det dags för mig att sortera tvätten. Hunden har spytt i sängen två nätter i rad samt all annan tvätt som blir när man är en familj. Usch och fy. Längtar till hus och egen tvättmaskin!!!

1 kommentar:

  1. Men stackars lilla skrutten. Hoppas att han kryar på sig snart! Dexter är oxå snorig. Började igår kväll & idag har han inte riktigt varit sig själv lille snutten.

    Kram på er

    SvaraRadera