lördag 2 oktober 2010

Kl 05.30...

... vaknade Tok idag. Satans tänder/snuva säger jag bara.
Tur att jag är så himla kvällstrött så jag gick och la mig kl 22.00 igår så jag orkade upp idag när det var Dias tur att ha sovmorgon.
Min tes håller iallafall i sig. Att Gustav inte alls väljer att sova till 8.00-8.30 på vardagarna med Andreas, utan att det är Andreas som inte hör när Gustav vaknar och vill gå upp. Tillslut ger Gustav upp och somnar om. För när jag är hemma med honom sover han inte så länge. Vi mammor funkar inte så iallafall. Vi hör direkt och vaknar till med ett ryck.

Idag blev jag dessutom väckt ur en himla märklig dröm. Jag och några vänner var i Viaredsjön och skulle hoppa genom vattnet, ner genom en portal och på så vis komma upp i andra änden av sjön. Sen var det givetvis massa olika elaka pirater som ville stoppa oss och folk som höll oss fångna och bla bla bla. Märklig och lite otäck dröm var det allt.. Men jag hann drömma färdigt om hoppet, och att vi klarade hålla andan bra, dessutom fick vi varsin röd Marimekkoskål som pris för att vi klarade hoppet.. Sjukt.

Undrar vad denna dagen har att erbjuda? Andreas yrade något om Djurparken igår, men jag är inte jättepigg på att dra runt min mage där. Det e faktiskt ganska tungt att bära runt på en gravidmage. Jag vill nog inviga våran varmluftsugn och baka bullar. Får se om jag får tillfälle till detta?

Nu ska jag joina Gustav i Iggle-Piggletittandet.

2 kommentarer:

  1. Knas, vilken rolig dröm :D

    SvaraRadera
  2. Nu efteråt var den lite rolig, men jag var stressad när jag upplevde den. Gillar inte att vara jagad.. :/

    SvaraRadera