lördag 16 oktober 2010

Liten vissen kille..

Ja, min lille kille är vissen. Sjuk. Dumma bakterier på förskolan!
Hans näsa har runnit i ett par dagar, men igår eftermiddag slog rossligheten i halsen till på allvar. Det är så synd om honom!
Och inatt sov han oroligt. Kl 3 grät han hjärtskärande och ville bli upplyft när jag kom in till honom. Så jag la honom jämte mig i våran säng. Åh, så ynklig han var! Kurade ihop sig nära nära och ville sova på min arm. Mysigt säger många. Ja, jo visst. Men jag kan verkligen inte sova på det sättet. Så jag har varit vaken sedan 3. Och så gick vi upp kl 7.00. Jättepigg! -Not!
Hans allmäntillstånd är inte jättepåverkat och han har ingen feber så det är ju bra iaf!
Tilläggas ska att Vincent nog åxå blivit sjuk, för den lille grisen har spytt 3 gånger i sängen inatt :/ Kan bero på att vi dragit ner på maten och hans lilla magsäck är känslig om den blir utan mat och då spyr han galla. Herre!

Blir nog en tuff helg med sjukdomar känns det som. Hoppas att Gustav är frisk på måndag så vi inte behöver skjuta på inskolningen nu när det går så bra!

1 kommentar:

  1. Åh lille snuttungen! Inte piggast i stan alltså...stackare.

    kram på er

    SvaraRadera