onsdag 6 oktober 2010

Ett genombrott!

Jag står i köket och diskar upp efter min bakning och jag ser lille Gustav gå förbi med snutten in till sitt rum. Jag går efter honom och ser att han försöker klättra upp i sin spjälsäng. Då slår det mig! Klockan är närmare 19 och han vill gå och lägga sig och sova. Underbart med ett barn som vill gå och lägga sig så man slipper tvinga. Både jag och Andreas har sagt att vi absolut aldrig i våran uppfostran ska hota med sängen om Gustav inte sköter sig. Det ska inte vara ett straff att få gå och lägga sig. Absolut inte. Det är något positivt!

Jag längtar som tusan till på lördag. Då ska nämligen jag, Eva och Ann-Sofie bege oss till Ullared för lite shopping. Och för att försöka undkomma de gigantiska köerna som börjat uppstå på senare tid ska vi åka hemifrån 06.30. Galet, jag vet! Men...

.. vi måste hinna hem till senast kl 15,00 för då är nämligen Gustav bjuden på Elins 2-års kalas! Och nåt sånt får man ju absolut inte missa! Gustav ska få gå på barnkalas för första gången i sitt liv! :) Så gulligt!

Och jag jobbar bara två dagar till, sedan är jag ledig i två veckor och ska skola in Gustav. Hur fort går inte tiden då? Jag har redan jobbat 8 veckor, och efter dessa lediga veckor ska jag bara jobba 8 veckor till sen är jag mammaledig i 1,5 år!!!!!!! Helt otroligt! Vart tar tiden vägen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar