onsdag 13 oktober 2010

Inskolning dag 3.

Idag var det dags för mig att gå ifrån Gustav på förskolan.
Och jag måste säga att jag blev fruktansvärt förvånad, ja nästan chockad när de kom och hämtade mig redan efter en kvart och sa att Gustav var jätteledsen. VA? Mitt barn? Ledset?
Och det var stora tårar som rullade på Gustavs kinder när jag kom till honom. Han stod och tittade på korten på mig och Andreas och grät hjärtskärande. Ha slängde sig om halsen på mig och vägrade släppa taget.
Jag trodde inte att Gustav brydde som om jag var där eller inte. Men han har koll på mig. Det märks. Han kan röja och ståja så länge han vet att jag är i närheten.
Men som syrran sa: Hon (som förskolelärare) hade reagerat mer på om ett barn inte blev det minsta ledset när det blev lämnat. Det är helt naturligt att det kommer lite tårar när barnet blir lämnat.
Så vi får se hur det går imorgon och på fredag. Hoppas det inte kommer bli problem bara..

Jag och Gustav har precis kommit hem från syrran på lite fika. Det va trevligt! Han fick med sig en hel påse bilar hem (leksaksbilar) samt ett jättefint Yoda-linne och boxerkalsonger. Såååå gulligt! :)

Och igårkväll var jag och vaccinerade Vincent. Fick en chock när han vägdes och vågen stannade på 5,2 kg! 5,2!!!!!!! För en liten chihuahua!! Jag tyckte han hade blivit lite större, men nästan ett kg på ett halvår är ju löjligt.
Men då förstår ni, visar det sig att det specialfodret som Vincent äter, och då ska tilläggas, det ENDA han äter (pga sin urinsten) är väldigt väldigt fett och att man inte ska gå på måttabellen på baksidan när man doserar fodret, utan ta ungefär hälften! Eller om någon kunde sagt det till oss för ett halvår sen???? Herre.. Så nu ska han bantas. 1,5 kg ska bort. Pronto. Marcus, vad sägs om ett bootcamp? ;)

5 kommentarer:

  1. Lille söte! Klart att det är jobbigt att mamma går iväg... Men det kommer bli bättre.
    Och sicken liten tjockis Visse har blivit då! Han får gå på pulver han också... =)

    SvaraRadera
  2. Naaw lille gubben. Sånt gör ont i ett mammahjärta.

    Hehe tyckte väl att Vincent blivit lite rundare men det har ju å andra sidan jag med så tänkte att det var ofint att påpeka sånt för honom :P

    SvaraRadera
  3. Linda - Ja, det kommer bli bättre med lämningarna tror jag åxå. Han e ju tuff min lille riddare!

    Eva - He he, jag har åxå växt betydligt så jag tänkte samma som du. Ofint att påpeka det för honom... ;) He he.

    SvaraRadera
  4. Nu förstår jag varför jag fick släpa honom runt i skogarna vid Picke! O varför han la filmjölksansiktet på sne o glodde på mig som om jag var dum i huvet när vi bara gått halvväggs! Det e Bootcamp o morotsstavar fram till jul!

    SvaraRadera
  5. Hahahahahahha!!
    Ja, visst blir man lite mer förstående nu? 5 kg och 4 små pinnar till ben. Kan inte vara lätt ;)

    SvaraRadera