torsdag 3 februari 2011

Vi boar!

När man är gravid är det vanligt att man boar.. Dvs fixar iordning hemma, städar, möblerar om, bakar, fixar och fejjar. Det har med hormonerna att göra sägs det.
Här hemma boas det även från pappans sida. Han har fått för sig att göra iordning våran garderob med fler hyllor och förvaring. Perfekt då vi har så mycket krafs överallt.
Så idag medans jag var hos barnmorskan var pappan och sonen och införskaffade Elfahyllor som förhoppningsvis skall upp här nu i eftermiddag.

Hos barnmorskan blev det idag förutom allt det vanliga, ett ultraljud! Väldigt otippat med oj så mysigt. De skulle kolla så att huvudet verkligen låg nedåt och då passade jag på att be dem kolla mängden fostervatten som var väldigt låg med Gustav i slutet. Men det såg bra ut. Och huvudet låg nedåt och var fixerat nu. Så allt var som det skulle. Gött!
Den lilla söta profilen med uppåtnäsan, de små tårna, den lilla handen.. Allt såg så perfekt ut. Kunde redan nu se att det kommer vara ett väldigt fint barn som tittar ut så småningom! Om tre dagar är det sagt. Hoppas barnet brås på mig och blir punktlig!

Annars så händer det inte mycket för tillfället. Idag ska vi som sagt försöka fixa garderoben, och jag ska nog möblera om i Gustavs rum och fixa vid skötbordet så att bebisen får plats med sina kläder där också.
Det är mysigt att gå i väntans tider. Väldigt mysigt faktiskt!

2 kommentarer:

  1. Hej fina du<3 Det där med boandet känner jag igen..;) alltid skönt med förvaring:) kommer knappt ihåg hur det såg ut hemma hos er. Måste komma o hälsa på när den lillea kommit:) åh vad mysigt med ett ul idag. Tänk snart har ni erat lilla hjärta här. Spännande!!! Jag är så nyyyyfiken:) hehe ni me antar jag;) sköt om dig/er så hoppas jag vet ses på bb;) kraaaaamar

    SvaraRadera
  2. Jag blir tokig på mitt boande! Idag har jag boat så mkt så jag är helt slut!!!
    Vi är åxå nyfikna på vad det är för en liten krabat där inne. Svårt att föreställa sig vad det kan vara för någon liten person.
    Vore jättekul om ni alla kunde komma o hälsa på när vi fått ut de små liven! Du o jag kan sitta och maratonamma medans männen och de stora pojkarna leker och passar upp oss ;)

    Klart vi ses på bb! På söndag bestämmer vi tycker jag! Efter var sin enkel och snabb förlossning!

    KRAAAAAM

    SvaraRadera