lördag 19 februari 2011

Vardag

Vardagen lunkar på. Med besök från nära och kära som vill träffa lilla Ellen.
Jag tillbringar mestadels av tiden med att amma. Ibland oftare, ibland mer sällan.
Egentid är den tiden jag får när jag går på toaletten. Eller när jag duschar. Men det är så det är i början. Det kommer jag ihåg från bebistiden med Gustav.
Och jag har inte direkt ont av det.
Inte än iallafall.

Annars så känns det väldigt bra att vara 2-barns mamma!
Direkt efter förlossningen var jag knäckt över den fruktansvärda smärtan och sa: "Aldrig mer!" Men nu när det gått en vecka har jag faktiskt redan glömt av hur satans ont det gjorde och skulle kunna göra det en gång till. Men nä. Vi ska inga fler barn ha. 2 är perfekt!
Det är bara villan som saknas nu.
Sen är vi en riktig Svenssonfamilj med volvo, vovve och 2 barn. Precis som jag vill ha det! :)

Idag kommer mamma och hälsar på sitt lilla barnbarn. Hon har väntat i 19 år på en liten tjej och fått 3 pojkar under denna tiden så hon är överlycklig nu.
Jag med.
En dotter.
Det hade jag aldrig vågat tro.
Jag? Kan väl inte få tjejer? Som är så lite tjej-tjej man kan bli!

Alla säger att jag ser så pigg ut.
Och det stämmer faktiskt. Jag är otroligt pigg! Kom aldrig efter med sömnen i början som jag gjorde med Gustav.
Sömnen är det absolut viktigaste när man får barn. Får man inte sova överlever man inte.
Jag är pigg. Och hormonstinn. Och lycklig.
<3

2 kommentarer:

  1. Jag kan guida dig in i prinsessornas värld :)

    SvaraRadera
  2. Haha! Vad snällt! Jag behöver lite tjej-tjejiga tips minst sagt! :)

    SvaraRadera