tisdag 8 februari 2011

+2 dagar övertid

Inatt drömde jag att jag födde.
Det blev en liten dotter.
Allt gick jättebra och amningen och mjölken kom igång direkt. En bra dröm. Jag behåller den i mitt huvud som ett mantra så kommer min förlossning och allt gå lika smidigt när det väl är dags! :)

Känner mig lite stissig, otålig och förväntansfull. Jag som är en planerarmänniska ut i fingertopparna kan inte påverka detta nånting och det känns ovant!
Att inte ens ha ett hum om när det är dags lixom..

Det enda som existerar i mitt liv just nu är den stundande förlossningen. Antagligen skitkiligt att läsa om, men så är det!
Och jag är alldeles för stor och otymplig för att göra nåt annat än att vänta så har lixom inte så mycket annat att komma med i bloggen.

Varje dag får jag samtal och sms från nära och kära som undrar om det inte är dags snart, eller om något har hänt. Känns lika tråkigt att varje gång behöva säga att "Nä, inget har hänt, och nä, jag känner ingenting."
*Suck*
Och då har jag ändå bara gått 2 dagar över tiden. Måste vara fruktansvärt när jag gått 2 veckor över tiden. För det kommer jag väl bergis att göra.

Igår var mamma i Ullared. Jag skickade med en beställning på Fisher price garaget till Gustav. Det ska han få när han fyller 2. Jag vet någon som kommer vara världens lyckligaste lille kille då!

Nu ska jag hoppa in i duschen.. Hoppa och hoppa vet i fasen förstås. Snarare välta in i duschen.
Sen kommer sötnöten Jaana och umgås med mig. Najs!

1 kommentar:

  1. Tack för idag!!! Höjdpunkten var nog målandet ;) dock inte för Gustav kanske hihi hoppas allt går bra tills vi ses igen! Messar imorrn om hur de gått kraaaaamis

    SvaraRadera