onsdag 9 februari 2011

+3 dagars övertid. Förvärkar..

Igårkväll kl 23 började jag få väldigt ont i magen. Sådär ont som man kan få de där dagarna när man har mens och faktiskt får stanna hemma från jobbet..
Vid 3, 4-tiden fick jag även sammandragningar som gjorde svinont och jag tänkte att JA! Nu är bebis på väg!
Värkarna tilltog i styrka och tillslut smsade jag Andreas (han jobbade natt) och berättade om läget så han skulle vara beredd på en flåsandes och tjostandes flickvän när han kom hem. Han svarade "Oj oj oj, Puss"
Bra tänkte jag. Nu är han också medveten om vad som komma skall!
När kl var 6.30 hade jag så ont så jag gick upp. Vankade av och an. Hade inte sovit en blund på hela natten då.
Började klocka mina värkar. 5 minuters mellanrum och varje värk höll i sig ca 1,5 minut.
Gött. Då är det på G.
Tog en alvedon, gick in och duschade och sen... Sen slutade det göra ont.
Har sovit tills nu.
Falskt alarm.
Och jag blir så uppgiven.

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Nu är det säkert på G iaf! Är det så länge och kraftigt borde det ju sätta igång när som helst. Här händer det inte nåt på den fronten men har två veckor kvar. Annars är jag hemma med sjukling och tycker inte att jag gör annat än diskar och äter. Ha det gott!! Kram

    SvaraRadera
  2. Åh, tror du att det e på G Kattis?
    Hoppas verkligen du har rätt. Blir så trött på väntandet.
    Igår bestämde jag mig för att inte vänta längre utan försöka njuta av tiden som enbarnsmamma istället.
    Det funkade i 10 minuter och sen började jag vänta igen.
    Suck.

    Hoppas din lille vill titta ut snart åxå!

    Ha det fint!

    KRAM

    SvaraRadera
  3. spännande det här! min bror och flickvän gör kejsarsnitt på måndag. kanske ses ni där. eller så stöter ni på mikael hägg med flickvän som ska ha om 2 veckor. :)
    lycka till i alla fall. ser fram emot en lång redogörelse över hur det gick.

    sara

    SvaraRadera
  4. Coolt att det e så många man känner som ska ha nu inom det närmaste!
    Hoppas jag springer på nån av dem däruppe! Hade varit kul! :)

    SvaraRadera