tisdag 22 februari 2011

Trotsen har flyttat in.

Gustav har inte helt oväntat kommit in i en ännu värre trotsperiod.
Krig hela tiden känns det som. Man känner sig som världens elakaste förälder som bara bannar honom hela tiden. Men det är ju så. En stor omställning att få ett syskon. Och även fast han är jättesnäll mot Ellen och verkligen tycker om henne så förstår man att han måste tycka det är jobbigt att dela sina föräldrar med en till.
Vavvan som var jobbig när vi kom hem med Gustav från bb har inte brytt sig om Ellen för fem öre. Han har väl gett upp helt enkelt.

Mannen är och repar, Gustav är på dagis, vavvan ligger i sin korg vid dörren, Ellen ligger i soffan och sover och här sitter jag. Vid datorn. Måste väl finnas vettigare saker att göra på sin egentid tycker man?

Igår var jag och sålde av mitt guld som bara ligger och skräpar. Det blev en rejäl slant som åkte in på sparkontot. De pengarna kan jag och familjen ha kul för i sommar!

Väntar även på mitt halsband jag fick av min man på alla hjärtansdag. Beställde det igår. Som jag trånat efter det halsbandet och äntligen är det mitt!! Bild kommer så fort jag får det. :)

Dags för amning här nu. Igen.
Ellen hade för övrigt gått upp ½ kg på en vecka.. Det är visst väldigt fet grädde i mina bröst denna gången åxå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar